Consultanta IT&C

Societatea informationala este prezenta in toate activitatile noastre cotidiene, iar pentru o firma care nu activeaza in acest domeniu este de multe ori greu sa tina pasul cu dezvoltarile extrem de dinamice din IT&C.

Pentru a tine pasul cu dinamica, exigentele si complexitatea mereu in crestere a mediului de afaceri din ce in ce mai mult aveti nevoie de calculatoare, aveti nevoie de soft, aveti nevoie de internet, aveti nevoie de o solutie informatica, aveti nevoie de specialisti, aveti nevoie de noi.

A da consultanta inseamna “un set de activitati ale consultantului care ajuta clientul sa perceapa, sa inteleaga si sa actioneze in contextul desfasurarii evenimentelor care au loc in mediul sau”. Un client poate fi o singura persoana sau un grup, o companie.


Motive pentru care e indicat sa folositi consultanti :

  • Consultantii au experienta, expertiza si timpul pe care angajatii companiei nu il au

Managerii sunt bombardati zilnic cu noi proiecte care necesita noi abilitati si din ce in ce mai mult timp. In schimbarile rapide ale zilelor noastre, mediul in continua schimbare al companiilor are dificultati in a angaja indeajuns de multe persone, pentru a putea tine la zi sarcinile care se desfasora. Companiile isi indreapta atentia catre consultanti pentru a completa cunostintele si decalajul de timp pentru multimea de proiecte speciale care apar. Consultantii vin cu experienta, expertiza si idei din proiectele trecute si din alte companii si industrii. “Polenizarea incrucisata” este o cale sigura de a exploata la maxim capacitatea de a invata (puterea mintii) a mai multor resurse.

  • Consultantii dau flexibilitate

Consultantii pot fi adusi in proiecte pentru o perioada scurta. Sunt acolo cand ai nevoie de ei si dispar cand nu mai sunt necesari. Lucreaza la orice ora din zi sau din noapte, chiar si in weekenduri si in concedii pentru a-si indeplini sarcinile bine. Spre deosebire de personalul angajat care va cere plati suplimentare la salariu, beneficii si renegocieri ale contractului de munca, consultantii servesc scopul propus si dupa asta dispar.

  • Consultantii ofera un punct de vedere proaspat si obiectiv

Cu sute de alte proiecte in spate si o experienta pretioasa in a lucra cu o multime de situatii si personalitati – consultantii au posibilitatea de a oferi idei impartiale si proaspete. Personalul angajat poate fi mult prea implicat intr-o problema uneori pentru a vedea solutia acesteia. In plus, consultantii nu sunt subjugati de politicile interne care impiedica angajatii sa-i spuna imparatului (sau imparatesei) ca e gol.

  • Consultantii sunt mai eficienti

Consultantii sunt mai eficienti din trei motive. Primul, ei aduc experienta problemelor similare cu ei si aceasta elimina timpul care ar fi necesar pentru a instrui personalul si a-l aduce la zi in problemele respective. In al doilea rand consultantii au luxul de a se concentra exclusiv pe proiectul sau problema atribuita spre deosebire de angajati care trebuie sa-si realizeze munca de zi cu zi in timp ce lucreaza la proiecte deosebite. In al treilea rand, consultantii nu sunt nevoiti sa interactionezecu politicile si sarcinile interne ale companiei: sedintele cu personalul, inregistrari ale timpului si prezentei, scoateri la pensie, email-uri, si alte politici si proceduri. Consultantii sosesc, lasa capul jos si incep sa-si faca treaba. Mai exista vreun dubiu ca un consultant poate termina un proiect in numai o patrime din timpul alocat sau mai putin?

  • Consultantii pot fi o dovada ca se merita sa faci un efort

Cand sunt implicate mai multe parti, un consultant poate servi ca un semn ca suntem pe cale sa obtinem un rezultat. De exemplu, pe parcursul unei fuziuni sau a unei schimbari organizatorice, un consultant extern poate servi ca un mediator independent pentru a rezolva confruntarile. Aceasta este o dovada ca firma face un efort pentru a-si rezolva problemele. In alte cazuri companiile pot constata ca nu sunt in conformitate cu legile de mediu sau de protectia muncii. Angajand un consultant arata ca se face un efort pentru a indeparta problema.


Impartirea responsabilitatilor

In procesul de consultanta luam in considerare urmatoarele activitati:

  • Clientul este responsabil pentru indeplinirea sarcinii. Clientul trebuie sa traiasca cu consecintele mult timp dupa ce consultantul nu mai este prezent;
  • Consultantul este responsabil pentru procesul de consulatie/consultanta;
  • Consultantul foloseste numai abilitatile si cunostintele sale despre procesul de schimbare pentru a angrena o investigatie comuna a semnificatiei problemei pentru client;
  • Consultantul are o perspectiva diferita decat clientul. Aceasta permite consultantului sa insereze noi concepte si idei care pot conduce la crearea unui nou set de semnificatii pentru client.


Etape si metodologie

Etapele si metodologiile folosite in general de compania noastra in procesul de consultanta sunt prezentate mai jos. Trebuie mentionat ca etapele corespund unor faze dintr-un proiect sau un program in desfasurare.

  • Cercetare
  • Intrare
  • Contractare
  • Strangere Date
  • Diagnoza
  • Planificare
  • Interventie
  • Evaluare
  • Retragere

Comentarii